Tuesday 27 November 2012

Doubletree by Hilton

oleh kerana voucher hotel doubletree  da nk abis tempoh iaitu pada 30 november ini aku pun ajak maria g check in kat hotel tu pada hari jumaat lepas...sebenarnya aku dapat voucher tu masa awal tahun ..tp x tau nk pergi dengan sapa...nk g sorang2 takut pulak...nasib baik maria sudi menemani aku..thanks maria.dan nasib baik dapat hotel kat area kl klu luar area kl alamat nya burn ler voucher tu..huhuhu

sebenarnya kami x tau pun kat mana  hotel tu walaupun dulu aku pernah g dinner kat situ..(dapat voucher dinner hasil masuk peraduan jugak hehehe)maklumlah org bwak so aku x perasan sgt jalannya...setelah digoogle mapkan hotel dan dengan bantu GPS akhirnya kami sampai jgk kt hotel tu...x jauh  dari PNM..tempat yg selalu aku g kursus n quite familiar so x lah lost sgt...

kami check in kol 8 lebih sebab kena stayback kat library dulu...lepas berbuka puasa (puasa asyura)  dan solat baru kami gerak ke hotel...then singgah pulak kat mcdonalds untuk bekalan bersahur mlm nnt..klu nk puasa asyura ni sebaiknya 2 hari...pada 9 dan 10 muharram atau 10 dan 11 muharram..untuk elakkan dari bersamaan berpuasa dengan orang yahudi...

masa nk check in tu ader sikit perkara yg quite memalukan berlaku...do u want to pay by credit card or cash...i hv voucher why should i pay....this is for deposit madam......owh okk.....hah buat malu jea aku x tau prosedur hotel..huhuhu

boleh tahan jugak privacy kat hotel ni..access card cuma boleh guna utk level bilik kita jer so masa kat lift tu kena letak access card kat button level room kita...satu lagi benda jakun yg kami buat dlm lift sib baik x der org dlm lift tu...huhuhu

bila da smpy bilik ..cantik dan sgt bersih...boleh la tenangkan fikiran dan rehatkan badan yg dah lama x rehat ni....walaupun agak kecil tetapi sgt selesa dengan kelengkapan yg ada...aircon pun just nice x sejuk sgt bcoz self adjust..

so terima kasih kepada doubletree hotel dan NST kerana menaja penginapan saya dan sahabat saya..kami sangat berpuas hati dengan layanan yang diberi biarpun hanya satu malam....klu lah dapat satu bulan kan best....



cuma view x berapa cantik...aku prefer sea view ..mana nk cari sea view tgh2 kl ni huhuhu

now u see

now u dont..like chipmore...tp mmg romantic klu g dengan tersayang..

just shower..no bath tab...

but they hv this one....mmg best..teringat zaman kanak2 main hujan

tidoq pakai yg ni...lepas mandi terus selimut dengan yg ni..arghh lantak ler..towel o blanket is same..hahaha





welcoming cookies

lukisan abstract yg sgt cantik


alhamdulillah ader Al Quran.

menu sahur
toiletries dari brand crabtree&everlyn

No comments:

Post a Comment